• مروری بر تکنیک مدیریتی کایزن گامبا با رویکرد عملکرد منابع انسانی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/21
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/07/11
    • تعداد بازدید: 133
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09216189337

    مروری بر تکنیک مدیریتی کایزن گامبا با رویکرد عملکرد منابع انسانی

    امروزه چالش اصلی کشورهای در حال توسعه عملکرد بهینه منابع انسانی است و کشور ما نیز سالها به دنبال راهی برای نهادینه کردن این مفهوم در سازمانهای خود است. چرخه های مدیریت با رویکرد عملیاتی کایزن گامبا در اکثر سازمان های کشور در حال شکل گیری است و این یکی از راهکارهای ارائه شده در توسعه و بهبود عملکرد منابع انسانی است.

    کایزن گامبا یک مدل ساده، کم هزینه و موفق ژاپنی است که رمز موفقیت ژاپنیها بوده است. دستیابی به بهره وری بیشتر منابع انسانی و ارائه یک محصول یا خدمات باکیفیت همیشه یکی از اهداف اصلی سازمانها است. در واقع پیاده سازی کایزن گامبا عملکرد منابع انسانی سازمان را افزایش می دهد.

    آنچه بیش از همه قابل مشاهده است، هزینه هر یک از منابع در مدیریت براساس گامباکایزن بدون نیاز به فناوری پیچیده، براساس هزینه کم و بالاترین کیفیت خواهد بود. این امر در میان همکاری و توجه به نیروی انسانی مهم است. مدیریت منابع انسانی بسیار دشوارتر از ماشین های پیچیده است.

    اما بیشترین کارایی و نتایج را برای سازمانها و شرکتها در پی خواهد داشت. تکنیک مدیریتی کایزن گامبا تنها با بررسی و برنامه ریزی دقیق امکان پذیر است. امروزه از این تکنیک به عنوان ابزاری موثر در بالاترین سطح جهان استفاده می شود. لذا این مطالعه نیز با هدف مروری بر تکنیک مدیریتی کایزن گامبا با رویکرد عملکرد منابع انسانی سازمانها انجام شده است که تاییدی بر نتایج مقالات (لیما، 2022) و (هنیشا بیروات، 2021) ، (اشرفی و همکاران، 1401) و (داوودی، 1399) بوده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها