• چگونگی پیشگیری از جرایم اطفال و نوجوانان و آثار عفو بر آن

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/01
    • تعداد بازدید: 119
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    چگونگی پیشگیری از جرایم اطفال و نوجوانان و آثار عفو بر آن

    موضوع بزهکاری اطفال و نوجوانان یک حوزه مطالعاتی مهم و گسترده است که کمتر به آن پرداخته شده است، اگرچه شمار اندکی از دانشگاهیان، متخصصان تعلیم و تربیت، روانشناسان و حقوق دانان توجه خود را به سوالات اساسی در مورد ماهیت جرایم کودکان و نوجوانان معطوف نموده اند، اما بخش اصلی سیاستگذاران جامعه نسبت به این امر مهم بی توجه بوده و یا اساسا قادر به درک این مهمترین قشر جامعه یعنی کودکان و جوانان نبوده و نیستند.

    اعتقاد عمومی بر این است که گسترش برنامه های اجتماعی به بالا بردن سطح آموزش و پرورش و... مناسب ترین راه پیشگیری از ارتکاب بزهکاری اطفال و نوجوانان می باشد و پیشگیری وضعی با تغییر وضعیت های ماقبل ارتکاب جرم، مساله امکان ارتکاب جرم را منتفی می نمایند.

    شایان ذکر است که غالبا در چنین شرایطی، مجرم احتمالی از به کار انداختن اندیشه مجرمانه خود نسبت به آن بزه دیده یا موارد حمایت شده صرف نظر می نماید. عفو نیز که بعنوان مهمترین راهکارهای تربیتی در حفظ انسجام خانوادگی و اجتماعی و کاهش جرایم نقش اساسی دارد . نگارنده در این پژوهش به روش توصیفی - تحلیلی این موضوع بررسی کرده است تا بتوان به هدف جامعه در راستای پیشگیری از جرایم اطفال ونوجوانان دست یافت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها