• بررسی تغییرات سرمایه گذاری در دارایی های ثابت با تاکید بر تغییرات قیمت ارز

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/15
    • تعداد بازدید: 125
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی تغییرات سرمایه گذاری در دارایی های ثابت با تاکید بر تغییرات قیمت ارز

    پژوهش حاضر بررسی تغییرات سرمایه گذاری در دارایی های ثابت با تاکید بر تغییرات قیمت ارز در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می پردازد. در این پژوهش داده ها به صورت تلفیقی-ترکیبی با استفاده از نرم افزارهای آماری محاسبه، تجزیه وتحلیل شده است. پژوهش پیش رو ازلحاظ هدف کاربردی بوده و از بعد روش شناسی از نوع تحقیقات توصیفی همبستگی است.

    جامعه آماری این پژوهش، شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران است که با روش نمونه گیری حذف سیستماتیک، 184 شرکت در نمونه آماری این پژوهش قرار گرفته اند. دوره زمانی پژوهش سال های 1394 تا 1399 است.

    نتایج آزمون فرضیه های پژوهش نشان داد که بین نسبت دارایی های ثابت به حقوق صاحبان سهام در شرکت های با نسبت بازده دارایی های بیشتر و شرکتهای با نسبت بازده دارایی های کمتر در دوره قبل از تغییرات قیمت ارز و بعد از آن تفاوت معناداری وجود دارد و فرضیه اول پژوهش مورد قبول واقع نشد. همچنین بین نسبت دارایی های ثابت به کل دارایی ها در شرکتهای با نسبت بازده دارایی های بیشتر و شرکتهای با نسبت بازده دارایی های کمتر در دوره قبل از تغییرات قیمت ارز و بعد از آن تفاوت معناداری وجود دارد و فرضیه دوم پژوهش مورد قبول واقع نشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها