• اثربخشی خوشایندی محتوا، خوشایندی روابط اجتماعی و خودابرازی بر قصد خرید از طریق طنین مشتری در سایت دیجی کالا

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/17
    • تعداد بازدید: 129
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    اثربخشی خوشایندی محتوا، خوشایندی روابط اجتماعی و خودابرازی بر قصد خرید از طریق طنین مشتری در سایت دیجی کالا

    با توجه به گرایش مردم به استفاده از شبکه های اجتماعی، می توان از این شبکه ها برای ارتباطات نزدیکتر با مشتریان بالقوه و بالفعل استفاده کرد. مشتریان در سال های اخیر، با دیدگاهی جدید و به شیوه ای تجاری، از محیط آنلاین استفاده می کنند. ظهور و گسترش فروشگاه های آنلاین، کاربران را به مشتریان تبدیل کرده است و رسانه های اجتماعی باعث تغییر نحوه ارتباط بازاریابان و مشتریان شده است.

    از این روهدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر خوشایندی محتوا، روابط اجتماعی و خود ابرازی بر قصد خرید مشتریان از طریق ایجاد طنین مشتری خریداران تلفن همراه در سایت دیجی کالابوده است. این پژوهش از حیث هدف کاربردی و از حیث ماهیت توصیفی – پیمایشی است. جامعه ی آماری پژوهش مشتریان سایت دیجی کالا می باشد که با روش نمونه گیری تصادفی ساده 384 پرسشنامه جمع آوری شده است.

    پرسشنامه های مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه ی بومی شده شانگ و همکاران (2017) بوده است. جهت تایید روایی از نظر خبرگان و جهت تایید پایایی پرسشنامه ها از آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آن 92 / 0 برآورد شده است. تحلیل داده ها با تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و با نرم افزار pls3 انجام شده است. نتایج نشان می دهد که خوشایندی محتوا، روابط اجتماعی و خود ابرازی بر طنین مشتری تاثیر معناداری دارد. که به نوبه خود بر قصد خرید مشتریان برای رابطه موفق با برند تجاری تاثیر می گذارد تایید شد. لذا یافته های تحقیق می تواند درک ما از رفتار مصرف کننده را ارتقا بخشد و آگاهی افراد را اهداف خرید در آینده تاثیر بگذارند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها