• بررسی رابطه سلامت سازمانی با کیفیت گزارشگری مالی با نقش تعدیلگر توانمند سازی کارکنان سازمان صنعت و معدن زاهدان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/18
    • تعداد بازدید: 74
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی رابطه سلامت سازمانی با کیفیت گزارشگری مالی با نقش تعدیلگر توانمند سازی کارکنان سازمان صنعت و معدن زاهدان

    هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه سلامت سازمانی با کیفیت گزارشگری مالی با نقش تعدیلگر توانمندسازی کارکنان سازمان صنعت و معدن زاهدان می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی بوده و از لحاظ ماهیت و روش توصیفی پیمایشی با رویکرد معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارکنان سازمان صنعت و معدن زاهدان می باشند.

    حجم جامعه 300 نفر است . نمونه آماری پژوهش حاضر براساس جدول کرجسی و مورگان، شام 169 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفت. ابزار پژوهش سه پرسشنامه سلامت سازمانی هوی و فیلدمن  1996، توانمند سازی روانشناختی اسپریتزر 1995 و پرسشنامه استاندارد کیفیت گزارشگری مالی فردی ون 201۴ استفاده شد.

    روایی پرسشنامه ها با استفاده از روایی صوری مورد تایید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفت که این مقدار برای پرسشنامه سلامت سازمانی 0.88، توانمندسازی 0.79 و کیفیت گزارشگری مالی 0.85 به دست آمد که حاکی از پایایی مناسب ابزار پژوهش دارد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج نشان داد رابطه متغیر واسطه ای توانمند سازی کارکنان در رابطه بین سلامت سازمانی با کیفیت گزارشگری مالی معنادار است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها