• بررسی تاثیر تفکر استراتژیک مدیران بر بهره وری نیروی انسانی و عملکرد مالی شعب بانک ملی شهرستان زابل

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/18
    • تعداد بازدید: 98
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی تاثیر تفکر استراتژیک مدیران بر بهره وری نیروی انسانی و عملکرد مالی شعب بانک ملی شهرستان زابل

    هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر تفکر استراتژیک مدیران بر بهره وری نیروی انسانی و عملکرد مالی شعب بانک ملی شهرستان زابل می باشد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری در تحقیق حاضر کلیه ی کارکنان بانک ملی شهرستان زابل به تعداد 180 نفر می باشد. برای تعیین حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان تعداد 123 نفر به شیوه تصادفی – طبقه ای مشخص شدند. در این پژوهش ابزار گردآوری داده ها سه پرسشنامه تفکر استراتژیک کلاسنگیانی 1389، پرسشنامه عملکرد مالی لی 200۶ و پرسشنامه بهره وری هرسی و گلد اسمیت 1980 می باشد.

    با مشورت استاد راهنما روایی صوری پرسشنامه تایید گردید. ضریب پایایی پرسشنامه تفکر استراتژیک 0.80، عملکرد مالی 0.76 و بهره وری کارکنان 0.82 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی همچون جداول فراوانی و در آمار استنباطی از آزمون رگرسیون با نرم افزار spss 20 استفاده شد.

    نتایج نشان داد که تفکر استراتژیک مدیران بر بهره وری نیروی انسانی و عملکرد مالی شعب بانک ملی شهرستان زابل تاثیر دارد. همچنین میانگین رتبه ها در آزمون فریدمن برای رتبه بندی ابعاد تفکر استراتژیک مدیران بر بهره وری نیروی انسانی بالاترین رتبه مربوط به فرصت طلبی هوشمندانه و پایین ترین رتبه به تفکر سیستمی اختصاص یافته است و میانگین رتبه ها برای رتبه بندی ابعاد تفکر استراتژیک مدیران بر عملکرد مالی بالاترین رتبه مربوط به آینده نگری و پایین ترین رتبه به تفکر سیستمی اختصاص یافته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم