• بررسی رابطه بین نقش مدرسه و بروز رفتارهای بزهکارانه دانش آموزان ( مورد مطالعه: دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر سردشت)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/22
    • تعداد بازدید: 95
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی رابطه بین نقش مدرسه و بروز رفتارهای بزهکارانه دانش آموزان ( مورد مطالعه: دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر سردشت)

    پژوهش حاضر با هدف شناخت و تبیین رابطه بین نقش مدرسه و بروز رفتارهای بزهکارانه دانش آموزان در شهرسردشت اجرا گردیده است. روش پژوهش حاضر به صورت پیمایش از نوع همبستگی است که از نظر معیار کاربرد یک بررسی کاربردی می باشد. که با استفاده از ابزار پرسشنامه( محقق ساخته) به انجام رسیده است. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهرسردشت می باشد ، و تعداد نمونه ها بر اساس فرمول اندازه گیری کوکران به حجم 400 نفرتعیین، و از روش نمونه گیری چندمرحله ای که از ترکیب روش های طبقه ای، خوشه ای و سیستماتیک و تصادفی انتخاب شده، اطلاعات در 5 منطقه سردشت جمع آوری گردیده است.

    و پس از استخراج و پردازش داده های جمع آوری شده و تهیه شاخص های آماری متغیرهای مستقل و وابسته، برای تجزیه وتحلیل یافته ها مورد نظر از آزمون های؛ t ، mean ، فریدمن، همبستگی و رگرسیون چند گانه استفاده شده است. یافته های آماری نشان می دهد؛ جامعه پذیری( 0.32 درصد)، تحصیلات مادر(15 درصد) و پایگاه اجتماعی مدرسه (0.12 درصد) از بین متغییر مستقل تحقیق بیشترین تاثیر در بزهکاری دانش آموزان دارند. نتایج بدست آمده از آزمونهای آماری ، حاکی از آن است، با توجه به رابطه معکوس متغییر نقش جامعه پذیر کننده مدرسه، نقش پایگاه اجتماعی مدرسه و همچنین تحصیلات مادر افزایش پیدا کند، می توان انتظار داشت میزان بزهکاری دانش آموزان نیزکاهش پیدا کند. در مجموع فرضیات مطرحه شده توانسته با سطح معناداری؛ 0.59 درصد از واریانس بزهکاری را تبیین نمایند را تبیین کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها