• بررسی تاثیر بازی های آموزشی گروهی مبتنی بر محیط سازنده گرا بر خودپنداره مثبت دانش آموزان ابتدایی دارای اختلال یادگیری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/23
    • تعداد بازدید: 96
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی تاثیر بازی های آموزشی گروهی مبتنی بر محیط سازنده گرا بر خودپنداره مثبت دانش آموزان ابتدایی دارای اختلال یادگیری

    هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تاثیر بازی های آموزشی گروهی مبتنی بر محیط سازنده گرا بر خودپنداره مثبت دانش آموزان ابتدایی دارای اختلال یادگیری بود این پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. دراین پژوهش جامعه ی آماری مورد نظر دربرگیرنده تمامی دانش آموزان دوره ابتدایی دارای اختلال یادگیری شهر کرمانشاه بود که در سال تحصیلی 1400 - 1401 مشغول به تحصیل هستند.

    روش نمونه گیری تصادفی ساده و در دسترس بود با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده به دو گروه 15 نفره گروه (آزمایش و کنترل) تقسیم شدند. پس از انتخاب تصادفی آزمودنی ها و جایگزینی آنها پیش آزمون (مقیاس خود پنداره مثبت) اجرا شد و متغیر مستقل که در این پژوهش آموزش بازی های گروهی بود، طی 8 جلسه یک ساعته روی آزمودنی ها اجرا شد.

    به منظور گردآوری داده ها از مقیاس خودپنداره استفاده شد. در این تحقیق جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آخرین ورژن نرم افزار آماری spss و آزمون کوواریانس چند متغیره (مانکووا) استفاده شد. نتایج نشان داد پس از تعدیل نمرات پیش آزمون خودپنداره مثبت بین اثر دو گروه دانش آموزان گروه آزمایش (بازی های آموزشی گروهی) و گروه کنترل تفاوت معنی دار وجود دارد ( 0.01 > p و 582 / 18  = (57و1)f). لذا از آنجا که f از 96 / 1 بیشتر است و سطح معناداری در گروه آزمایش از 5 صدم کمتر است بنابراین فرضیه محقق؛ به این معنی که میانگین نمرات پس آزمون خودپنداره مثبت به طور معنی داری در گروه آزمایش بیشتر از گروه کنترل است، تایید می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها