• بررسی تفاوت های بین نسلی هویت جنسیتی در دختران و مادران ملیت افغانستان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/30
    • تعداد بازدید: 157
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی تفاوت های بین نسلی هویت جنسیتی در دختران و مادران ملیت افغانستان

    مهاجرت بین المللی پدیده ای است که تنها انتقال مردم از محلی به محل دیگر نیست، بلکه عنصر مهمی در زندگی اجتماعی است که برای فهم و دگرگونی در پدیده های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جوامع از اهمیت بسیار برخوردار است. فشارهای روحی، ناراحتی های روانی، میل به بازگشت به کشورخویش، حس بلاتکلیفی و انتظار، خود را مسافر سرگردان و میهمانی ناخوانده یافتن، گمنامی و بی هویتی، تنش های فردی و عدم تعادل می تواند باعث ایجاد بعضی فشارها برای مهاجران شود، علاوه بر اینها شان اجتماعی، هویتشان از دست می رود.

    بررسی ها در ایران نشان می دهد که بیشتر تعداد پناهندگان خارجی در ایران از کشور افغانستان هستند. هر فرد دارای هویت های اجتماعی مختلف است که در برخی موقعیت ها، یک هویت نسبت به سایر هویت ها برجستگی پیدا می کند. در این تحقیق تفاوت بین نسلی هویت جنسیتی در دختران و مادران ملیت افغانستان بررسی می شود.

    جامعه آماری کلیه دین پژوهان دختر دارای سن 18 - 25 سال ملیت افغانستان ساکن در شهر قم به همراه مادرانشان بودند.حجم نمونه 300 زوج(مادر و دختر) که بصورت نمونه گیری دردسترس انتخاب شد. نتایج نشان دادند که تفاوت معناداری بین نگرش به هویت جنسیتی در بین مادران و دختران ملیت افغانستان وجود دارد. بدین معنا که بیشتر مادران نگرش سنتی و دختران نگرشی مدرن نسبت به هویت جنسیتی خویش در جامعه ایران دارند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها