• بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی مادران با مشکلات رفتاری فرزندان 2 تا 6 سال جامعه المصطفی(صلّی الله علیه و آله)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/30
    • تعداد بازدید: 146
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی مادران با مشکلات رفتاری فرزندان 2 تا 6 سال جامعه المصطفی(صلّی الله علیه و آله)

    این پژوهش با هدف بررسی رابطه ی ویژگی های شخصیتی مادران با مشکلات رفتاری فرزندان 2 تا 6 سال جامعه المصطفی (صلّی الله علیه و آله) انجام شده است. روش به کار رفته در این پژوهش توصیفی – مقطعی با روش همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه کودکان 2 تا 6 سال مهد کودک به همراه مادرانشان بودند که به شیوه نمونه گیری در دسترس300 کودک انتخاب شدند.

    ابزار گرداوری داده ها شامل چهار پرسشنامه مولفه های شخصیت نئو، مشکلات رفتاری کودک آخنباخ و مشخصات دموگرافیک بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار توصیفی و استنباطی نرم افزار spss-21 استفاده شد. نتایج نشان داد که میان مشکلات رفتاری کودکان و عوامل شخصیت در حد 0.167 رابطه معنادار مثبت وجود دارد.

    مشکلات رفتاری کودک با زیر مولفه روان رنجوری در سطح 0.368+ و موافق بودن 0.267 رابطه معنادار مثبت وجود دارد. در نتیجه مادران به عنوان اولین الگوهای کودک، نقش مهمی در زندگی آنها ایفا می کنند. شخصیت سالم مادر در شکل گیری شخصیت سالم و رفتار سالم او به عنوان یک فرد با سلامت روانی و معنویت و مذهب کودک تاثیر به سزایی دارد. در نتیجه میتوان گفت باید محیط تربیتی غنی از عواملی باشد که بتوان نسلی از مادران را تربیت و رشد داد تا بتوانند آنها در تربیت نسل و فرزندان خود مفید و موثر باشند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها