• تاثیر عوامل فردی، سازمانی و مدیریتی بر مشارکت معلمان در فعالیت های یادگیری حرفه ای با نقش میانجی جهت گیری یادگیری شخصی (مطالعه موردی: معلمان دوره اول و دوم ابتدایی شهرستان سامان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/09/03
    • تعداد بازدید: 81
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    تاثیر عوامل فردی، سازمانی و مدیریتی بر مشارکت معلمان در فعالیت های یادگیری حرفه ای با نقش میانجی جهت گیری یادگیری شخصی (مطالعه موردی: معلمان دوره اول و دوم ابتدایی شهرستان سامان)

    هدف این پژوهش تعیین تاثیر عوامل فردی، مدیریتی و سازمانی بر مشارکت در یادگیری حرفه ای معلمان دوره ابتدایی شهرستان سامان با نقش میانجی جهت گیری یادگیری شخصی بود. این پژوهش، از نظر هدف کاربردی، از نظر روش انجام، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری 147 نفر از معلمان دوره ابتدایی شهرستان سامان بودند که 107 نفر با فرمول کوکران به روش تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شد.

    ابزار پژوهش پرسشنامه(عوامل فردی، سازمانی و مدیریتی احمدیوسفی و همکاران ( 1396 )، پرسشنامه جهت گیری یادگیری شخصی تارنو ( 2001 ) و پرسشنامه مشارکت در یادگیری حرفه ای طاهری و همکاران( 1392 ) بود. روایی پرسشنامه، توسط 5 نفر از کارشناسان تایید و پایایی آنها با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ برای عوامل فردی 0.845 ، عوامل سازمانی 0.846 ، عوامل مدیریتی 0.797 ، جهت گیری یادگیری شخصی 0.806 و مشارکت در یادگیری حرفه ای 0.893 به دست آمد.

    برای آزمون فرضیات از مدل سازی معادلات ساختاری در smartpls و spss استفاده شد . یافته ها نشان داد که عوامل فردی، سازمانی و مدیریتی بر یادگیری حرفه ای و جهت گیری یادگیری شخصی تاثیر مثبت و معنادار است. در این بین عوامل مدیریتی دارای بیشترین تاثیر و عوامل فردی دارای کمترین تاثیر بوده است. اما نقش میانجی جهت گیری یادگیری شخصی در تاثیر عوامل فردی، سازمانی و مدیریتی بر یادگیری حرفه ای تایید نشده است. بنابراین مدیران باید همواره به بهبود توانایی های کارکنان خود توجه نموده و تا بتوانند از طریق ارتقا یادگیری معلمان در مدارس به انتظاارت و خواسته های ارباب رجوع پاسخ رضایت بخش بدهند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها