• نقش اعتیاد به فضای مجازی در مسئولیت پذیری نوجوانان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/09/05
    • تعداد بازدید: 180
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    نقش اعتیاد به فضای مجازی در مسئولیت پذیری نوجوانان

    امروزه فضای مجازی به پدیده ای مهم و پرطرفدار در میان تمام سنین تبدیل شده، کودکان و نوجوانان آسیب پذیرترین قشر در این فضا هستند. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش اعتیاد به فضای مجازی در رابطه با مسئولیت پذیری نوجوانان در دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم مدارس دولتی منطقه 12 تهران بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و نمونه شامل 361 دانش آموز دختر و پسر دبیرستانی است که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند.

    ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه اعتیاد به شبکه های اجتماعی خواجه احمدی، پولادی و بحرینی ، پرسشنامه مسئولیت پذیری دانش آموزان کردلو بود. فرضیه های پژوهش با استفاده از آزمون های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد بین اعتیاد به فضای مجازی و مسئولیت پذیری رابطه معکوس وجود داشت (p=0.05).

    دانش آموزانی که اعتیاد بیشتری به فضای مجازی داشتند از مسئولیت پذیری کمتری برخوردار بودند، اضافه می شود با توجه به عدم معناداری آماره های بدست آمده نتیجه گرفته شد بین میزان اعتیاد به فضای مجازی دانش آموزان دختر و پسر تفاوتی وجود نداشت و نتایج تنها برای مولفه مدیریت زمان معنی دار است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها