• بررسی و شناخت ویژگی های اخلاقی با نگاهی به ویژگی های شخصیتی با هدف رسیدن به آینده ای درخشان در زندگی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/09/11
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/09/12
    • تعداد بازدید: 226
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02166979526

    بررسی و شناخت ویژگی های اخلاقی با نگاهی به ویژگی های شخصیتی با هدف رسیدن به آینده ای درخشان در زندگی

    شخصیت مجموعه ای از وی‍‍ژگی ها و تمایلات نسبتاً پایداری است که مشترکات و تفاوت ها در رفتار روانی افراد را که دارای استمرار زمانی است، مشخص می سازد و ممکن است در همان لحظه به آسانی به عنوان پیامد مجرد فشارهای اجتماعی و زیستی درک نشود. بعبارتی شخصیت، بیانگر آن دسته از ویژگی های فرد یا افراد است که شامل الگوهای ثابت فکری، عاطفی و رفتاری آنهاست. با این وصف، ویژگی های شخصیت بر تفاوت های بین افراد تمرکز دارد.

    توجه به ویژگی های شخصیتی افراد و سبک های عشق ورزی که سبب احساس نزدیکی دو نفر به یکدیگر می شوند از اهمیت بسزایی در بررسی کیفیت زندگی برخوردار هستند. مقوله کیفیت زندگی و آینده درخشان فرد به این دلیل اهمیت دارد که در صورت نادیده گرفتن می تواند منجر به ناامیدی، بی انگیزه شدن و کاهش فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی شده و در ابعاد عمیق تر بر توسعه اجتماعی اقتصادی کشور تاثیر بگذارد همچنین کیفیت پائین زندگی سبب افسردگی، انزوای اجتماعی، کاهش انجام فعالیتهای روزمره زندگی، وابستگی و افزایش بار اقتصادی و... می شود.

    عوامل متعددی از جمله عوامل جسمانی، روانی، اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی، تفریحی و معنوی بر کیفیت زندگی و آینده فرد تاثیر گذار هستند زیرا کیفیت زندگی ساختاری ذهنی و پویا است که به مقایسه وضعیت زندگی گذشته یا حوادث اخیر در همه جوانب مثبت و منفی می پردازد. در این مقاله قصد داریم به بررسی و شناخت ویژگی های اخلاقی با نگاهی به ویژگی های شخصیتی با هدف رسیدن به آینده ای درخشان در زندگی بپردازیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها