• همگرایی رایانش ابری و اینترنت اشیا برای محاسبات هوشمند

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/08/19
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/10/05
    • تعداد بازدید: 211
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    همگرایی رایانش ابری و اینترنت اشیا برای محاسبات هوشمند

    اینترنت اشیا، شبکه ی جهانی است که ارتباط تمامی کاربران را باهم برقرار می کند و از کاربران، دستگاه های سمت کلاینت و سرورها تشکیل شده است، اما عضو جدیدی به نام اینترنت اشیا در حال اضافه شدن به این مجموعه است. مجهز کردن اشیا به سطحی از فناوری که بتوانند به شبکه اینترنت متصل شوند، تعریف ساده ای از اینترنت اشیا است.

    به عبارت دیگر در کنار انسان های متصل به شبکه اینترنت، مجموعه ای از اشیا نیز به اینترنت متصل می شوند و در تعامل ارتباطی قرار می گیرند. در مقابل، رایانش ابری نیز یکی از فناوری های نوظهور در فناوری اطلاعات می باشد که امروز با توجه به بیشتر شدن نیاز به محاسبات پیچیده و هم چنین نیاز به تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری خاص برای انجام آن ها و مشکل بودن نگه داری حجم زیادی از داده ها بر روی کامپیوترهای شخصی، روزبه روز کارایی خود را بیشتر نشان می دهد.

    ازاین رو با توجه به اینکه اطلاعات جمع آوری شده توسط مجموعه ی نودهای اینترنت اشیا از حجم بالایی برخوردار است، می توان از رایانش ابری به عنوان زیرساخت پشتیبانی کننده جهت نگهداری و پردازش این اطلاعات استفاد نمود. در این مقاله ضمن تشریح مفهوم اینترنت اشیا و رایانش ابری، به رابطه این دو فناوری نوین باهم پرداخته شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها