• نقش و اهمیت روانشناس در شادابی مدرسه

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/08/19
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/10/05
    • تعداد بازدید: 132
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    نقش و اهمیت روانشناس در شادابی مدرسه

    دانش آموزان مهمترین قشر هر کشوری محسوب می شوند. شاد زیستن برای یک دانش آموز به همان اندازه مهم است که تغدیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت دارد، زیرا سلامت روحی و روانی و فیزیکی و جسمانی او را تامین می کند. نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می شود.

    روانشناسان تعاریف مختلفی از شادابی دارند و راهکارهایی نیز برای رسیدن به یک مدرسه شاداب دارند و با توجه به اینکه ایجاد نشاط و شادابی یکی از موثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود.

    این مقاله با روش کتابخانه ای و با مطالعه کتب و مقالات مختلف انجام گرفته است. و در پایان با مطالعه منابع مختلف به این نتیجه رسیدیم که شاداب سازی مدارس را باید در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی با کمک روانشناسان جستجو کرد. در مقاله حاضر ابتدا به معنای شاد بودن از دیدگاه روانشناسان پرداخته، سپس از دیدگاه نظام آموزش وپرورش به این موضوع اشاره شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها