• واکاوی استرس والدین و بررسی عوامل و پیامدهای استرس در خانواده و جامعه

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/08/19
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/10/07
    • تعداد بازدید: 243
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    واکاوی استرس والدین و بررسی عوامل و پیامدهای استرس در خانواده و جامعه

    هدف پژوهش حاضر واکاوی استرس والدین و بررسی عوامل و پیامدهای استرس در خانواده و جامعه می باشد. هدف از این مقاله مرور بهترین شواهد در زمینه استرس والدین وپیامدهای آن در سطح جامعه و ارتباط میان افراد می باشد این نوع مقاله در حقیقت حد وسط بین دو مقاله مروری روایتی ومقاله مروری نظامند است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که وقایع و شرایطی که تهدیدکننده یا زیان بخش اند و درنتیجه احساس تنش ایجاد می کنند، استرس زا خوانده می شوند.

    در دومین رویکرد، استرس به عنوان پاسخ در نظر گرفته می شود و تمرکز آن بر واکنش مردم به عوامل استرس زا است. از این دیدگاه، مردم به تنشی که احساس می کنند استرس می گویند. پاسخ فرد شامل دو جزء مرتبط با هم است: جزء روان شناختی، که شامل رفتار، الگوی فکری، و احساسات است و جزء فیزیولوژیکی که برانگیختگی های جسمی را در برمی گیرد.

    در رویکرد سوم، استرس را فرآیندی می دانند که در عین آنکه دربرگیرنده استرس زاها و فرسایش هاست، اما بعد مهم دیگری را نیز به آن می افزایند، و آن رابطه میان فرد و محیط است. این فرآیند شامل تعامل ها و تطابق های دائم میان فرد و محی است که هر یک بر دیگری اثر می گذارد و از دیگری اثر می پذیرد. براساس این نظریه، استرس تنها یک محرک یا پاسخ نیست، بلکه فرآیندی است که فرد میتواند از طریق راهکارهای رفتاری، شناختی، و احساسی، به گونه ای فعال، از تأثیرات آن بکاهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم