• نقش خانواده در بازپروری فرزندان بزهکار: مطالعه موردی جوانان و نوجوانان دارای اعتیاد به مواد مخدر شهر سیرجان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/08/19
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/10/08
    • تعداد بازدید: 233
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    نقش خانواده در بازپروری فرزندان بزهکار: مطالعه موردی جوانان و نوجوانان دارای اعتیاد به مواد مخدر شهر سیرجان

    فرزندان بزهکار یکی از معضل های مهم هر اجتماعی بحساب می آید. چراکه این فرزندان تحت شرایط نامطلوب و نامساعد اجتماعی، اقتصادی خانوادگی و فرهنگی تحت عنوان افراد بزهکار شناخته شده اند. حال آنکه برای اینکه این فرزندان یک آینده درخشان تری داشته باشند باید فکری برای آنها کرد. یکی از راه هایی که میتوان از این امر جلوگیری کرد بررسی نقش خانواده در بازپروری فرزندان بزهکار هست که در این مقاله به آن می پردازیم.

    روش تحقیق مقاله حاضر از نوع توصیفی تحلیلی می باشد که با بررسی کتب و مقالات مرتبط و همچنین استفاده از پرسشنامه استاندارد بزهکاری نوجوانان آیتی به انجام رسید. نوجوانان و جوانان شهر سیرجان به عنوان جامعه آماری تحقیق در نظر گرفته شدند و 340 از جوانان و نوجوانان معتاد شهر و 58 نفر از روانشناسان فعال در این حوزه به عنوان نمونه انتخاب شدند.

    در نهایت اینکه پس از بررسی های فراوان دریافتیم که نوجوانان و جوانان در جامعه دارای وضع روانی و اجتماعی حساستر و به مراتب آسیب پذیرتری نسبت به سایرین می باشند. از دیدگاه روان شناسان، تاثیر خانواده در بازپروری جوانان و نوجوانان بزهکار در حد متوسط تا زیاد است و همچنین از دیدگاه معتادان تاثیر خانواده در بازپروری جوانان و نوجوانان بزهکار در حد متوسط است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها