• رابطه بین دلبستگی مکانی و وفاداری رفتاری با سرزندگی و امنیت در میدان توپخانه تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/10/10
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/12/07
    • تعداد بازدید: 121
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09044031320

    رابطه بین دلبستگی مکانی و وفاداری رفتاری با سرزندگی و امنیت در میدان توپخانه تهران

    با ورود مدرنیته و تغییرات در سبک زندگی انسانها، امروزه درک کمی از شکل گیری دلبستگی و وفاداری نسبت به فضاهای شهرری در مناطق شرری وجود دارد که این نوع بی توجهی سبب کاهش بار معنایی نسبت به زمینه های ادراکی، ارزش ها، معانی و وابستگی مردم به امور مادی و معنوی در فضاهای شهری می شود که این مسئله سبب ناکامی مخاطب در دریافت پیام معانی، گسست دلبستگی مکانی و کاهش وفاداری نسبت به فضاهای شهری شده است؛ بنابراین هدف ژوهش، بررسی رابطه سرزندگی و امنیت فضاهای شهری با دلبستگی مکانی و وفاداری رفتاری در میدان توپخانه شهر تهران است.

    روش تحقیق در این پژوهش از نوع روش ترکیبی است. پایایی پژوهش در قسمت کمی و ارزیابی پرسشنامه مربوطه با روش آلفای کرونباخ با ضریب 0.950 تأیید شد؛ همچنین نمونه آماری پژوهش با فرمول کرسپل 80 به دست آمد. برای تجزیه وتحلیل داده ها، روش های همبستگی و تحلیل نمودارهای توصیفی استفاده شده است. با توجه به یافته ها و تحلیل آن ها، ضریب همبستگی بین دلبستگی مکانی و وفاداری رفتاری با سرزندگی به ترتیب برابر 0.766 و 0.732 می باشد؛ بنابراین رابطه معناداری بین دلبستگی مکانی و وفاداری رفتاری با سرزندگی پاسخ دهندگان در سطح معنی داری 0.01 وجود دارد.

    مثبت بودن ضریب همبستگی حاکی از رابطه مستقیم دلبستگی مکانی و وفاداری رفتاری با سرزندگی پاسخ دهندگان است؛ یعنی هر چه دلبستگی مکانی وفاداری رفتاری بیشتر باشد، پاسخ دهندگان از سرزندگی بیشتری برخوردار هستند و برعکس. همچنین ضریب همبستگی بین دلبستگی مکانی و وفاداری رفتاری با امنیت به ترتیب برابر 0.586 و 0.621 می باشد؛ بنابراین رابطه معناداری بین دلبستگی مکانی و وفاداری رفتاری با امنیت پاسخ دهندگان در سطح معنی داری 0.01 وجود دارد. مثبت بودن ضریب همبستگی حاکی از رابطه مستقیم دلبستگی مکانی و وفاداری رفتاری با امنیت پاسخ دهندگان است؛ یعنی هر چه دلبستگی مکانی وفاداری رفتاری بیشتر باشد، پاسخ دهندگان از امنیت بیشتری برخوردار هستند و بلعکس.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها