• تاثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر تصمیمات سیاسی (مطالعه موردی: استان کرمان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/12/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/12/28
    • تعداد بازدید: 83
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09142959557

    تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر تصمیمات سیاسی (مطالعه موردی: استان کرمان)

    مطالعات اخیر رابطه معناداری بین استفاده از رسانه‌های اجتماعی و مشارکت سیاسی را گزارش کرده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد مطالعات مقایسه‌ای کمی وجود دارد که ارتباط بین استفاده از شبکه‌های اجتماعی و مشارکت در انواع مختلف فعالیت‌های اعتراضی را بررسی کند. در عرصه سیاسی، شبکه‌های اجتماعی امروزه چنان قدرت یافته‌اند که همانند ناظری دقیق تمامی فعالیت‌های سیاسیون را در عرصه‌های مختلف رصد و آن‌ها را لحظه به لحظه اعلام عمومی می‌کنند.

    از این نگاه باید گفت که نفوذ شبکه‌های اجتماعی در عرصه‌های مختلف در کشور ما به‌خوبی توانسته سهم قابل ملاحظه‌ای در امور نظارتی و کنترل عرصه‌های مختلف و به‌ویژه عرصه‌های سیاسی را به خود اختصاص دهد. هدف ما در این تحقیق، بررسی تأثیرات شبکه‌های اجتماعی مجازی بر مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم استان کرمان می‌باشد.

    نتایج نشان داد که بین استفاده از این سایت‌ها و شرکت در اعتراضات تداخل وجود دارد و درجه بالایی از ناهمگونی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و مشارکت اعتراضی وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می‌شـود در راستای دفاع از فرهنگ سیاسی رسمی کشور، نقش دولت در مدیریت و کنترل فضای مجازی فعالانه‌تر و پررنگ‌تر گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها