• چندفرهنگ گرایی در جامعه استرالیا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/12/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/12/28
    • تعداد بازدید: 130
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09142959557

    چندفرهنگ­ گرایی در جامعه استرالیا

    تنوع فرهنگی و قومیتی مشخصه جوامع امروزه است. چگونگی مواجهه دولت ها و جوامع مدنی با این تنوع، به یک بحث اساسی و جذاب در مجامع بین المللی و علمی تبدیل شده است. برخی از کشورها، سیاست های به حاشیه راندن اقلیت ها و ایجاد موانع برای مهاجرت را اتخاذ می کنند. برخی دیگر از کشورها سیاست ها تسهیل مهاجرت و عدالت و برابری اقلیت های قومیتی را ترویج می کنند.

    به طور کلی هر سیاستی که تنوع فرهنگی را به طور مثبت ارزیابی می‌کند و یا مهاجرت را ترویج می‌کند، می تواند به عنوان چندفرهنگی طبقه‌بندی شود. استرالیا کشور خود را براساس مهاجرت برنامه ریزی شده و هویت ملی خود را براساس چندفرهنگ گرایی ساخته است. این پژوهش با هدف تبیین مفهوم کلیدی چندفرهنگ گرایی و بررسی تجارب ارزشمند استرالیا در زمینه چندفرهنگ گرایی و با روش کتابخانه ای انجام شده است.

    این پژوهش در ابتدا مقوله مهاجرت که یکی از مهمترین عوامل ایجاد تنوع قومیتی و فرهنگی در جوامع است، را بررسی کرده است. سپس به تبیین مفهوم فرهنگ پرداخته و در نهایت با بررسی تعاریف، سیر تحول و استدلال های مرتبط با چندفرهنگ گرایی، به بررسی چندفرهنگ گرایی در جامعه استرالیا پرداخته است. این پژوهش تاریخچه و سیر گذار استرالیا از استرالیای سفید، جذب و ادغام و رسیدن به چندفرهنگ گرایی، اصول چندفرهنگ گرایی در استرالیا و موسسات ایجاد شده مرتبط با چندفرهنگی در طی زمان و مأموریت های تعریف شده برای آن ها را مورد بررسی قرار داد.

    استرالیا در زمینه چندفرهنگ گرایی تجارب ارزشمندی دارد و علارغم نقدهای وارد شده به آن توانسته یک هویت ملی و انسجام اجتماعی حول چندفرهنگ گرایی ایجاد کند. همچنین توانسته استعدادهای زیادی را جذب کند و از این طریق مشکلات ناشی از افزایش سن جمعیت خود را برطرف کند و شرایط اقتصادی خود را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها