• هیئت های اندیشه ورزِ حکمرانیِ مردمی؛ راهکاری برای ایجاد گفتمان عمومی جهت تمدن سازی اسلامی و تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1402/03/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1402/03/29
    • تعداد بازدید: 115
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02188352080

    گفتمان‌سازی پیشرفت و عدالت، تحول فکری و فرهنگی جامعه متناسب با مسیر پیشرفت در کنار بهره‌مندی از علم، دانش و ایجاد یک حرکت عظیم نخبگانی به منظور اجرا و تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کشور ضروری می‌باشد. برای چنین گفتمان‌سازی، مشارکت فعال مردمی در قالب حلقه‌های میانی و هیئت‌های اندیشه‌ورز، در ساختار برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری و اداره کشور از جایگاه مهم و کلیدی برخوردار است. ساختارهای مفهومی در امور برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در سطوح استانی و کشوری در قوانین و اسناد بالادستی کشور متعدد بوده و طی سالیان مختلف تغییر پیدا کرده است که این امر زمینه شکل‌گیری هیئت‌های اندیشه‌ورز و مشارکت آنها را بر اساس یک چارچوب مفهومی مشخص متناسب با موضوعات و مسائل با مشکل مواجه کرده است.

    در این مقاله ضمن بررسی مقوله‌بندی موضوعات مربوط به امور برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری اسناد کشور، ساختارهای مفهومی و موضوعی جامع و یکپارچه‌ای برای ساماندهی مسائل این حوزه که از نظر محتوایی مبتنی بر مبانی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارائه شد تا زمینه مساعد برای مشارکت مردمی و فعالیت و شکل‌گیری هیئت‌های اندیشه‌ورز بر اساس آن، فراهم آید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها