• بررسی عوامل موثر بر یادگیری در شرایط کرونا ویروس از طریق استفاده از فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1402/04/06
    • تعداد بازدید: 361
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    یادگیری را می توان بعنوان کسب دانش و مهارت و نگرش تعریف کرد. با شیوع جهانی کرونا ویرووس ( کووید 19 ) و با توجه به آمار منتشره از سوی یونسکو تا 28 مارس 2020 قریب به 1.7 بیلیون دانش آموز در سراسر دنیا از رفتن مدرسه به شکل فیزیکی متداول محروم شدند و قریب به 90% مدارس در حال بسته شدن بودند. یکی از پیامدهای شیوع ویرووس کرونا تعطیلی جمعی و حضوری تعطیلی جهانی مدارس می باشد.

    در پژوهش حاضر با توجه به اهمیت یادگیری و تعطیلی فضای حضوری آموزشی سعی بر این شد تا به بررسی عوامل موثر بر یادگیری در این شرایط بپردازیم. طرح کلی این پژوهش بر اساس هدف، کاربردی و توسعه ای و بر اساس ماهیت و روش، اسنادی -تحلیلی است. همچنین برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، از روش تحلیل محتوای کیفی بهره گرفته می شود. نتایج بدست آمده از پژوهش حاضر نشان می دهد که در زمینه یادگیر فضای مجازی و استفاده از فناوری تسهیل گر امر آموزش می باشد و نمی توان بعنوان چالش به آن نگاه کرد

    . همچنین یادگیری الکترونیکی باعث افزایش انگیزه یادگیری در دانش آموزان می شود. و عواملی از جمله محتوای آموزش، منابع، انعطاف پذیری برنامه های درسی، یادگیری، کیفیت روابط معلم- دانش آموز و آموزش بر پایه فناوری اطلاعات به متد آموزش مجازی، این امکان را به دانش فراگیران میدهد که به صورتی فعالانه و نوآورانه بیندیشند، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی راه نسبتاً جدیدی برای برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری اطلاعات میباشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها