• ارتباط حساسیت جریان های نقدی سرمایه گذاری و کیفیت گزارشگری مالی با تاکید بر نسبت نقدینگی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1402/04/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1402/08/08
    • تعداد بازدید: 40
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09033845167

    هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی ارتباط حساسیت جریان های نقدی سرمایه گذاری و کیفیت گزارشگری مالی با تاکید بر نسبت نقدینگی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد که برای این منظور و در ابتدا به بررسی رابطه بین حساسیت جریانات نقدی سرمایه گذاری و کیفیت گزارشگری مالی شرکت ها پرداخته شد و سپس اثر تعدیلی نسبت نقدینگی بر این ارتباط مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ضمن اینکه اثر متغیرهای اندازه شرکت، اهرم مالی، زیان شرکت و سودآوری در مدل های رگرسیونی کنترل شد. 

    جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در دوره زمانی 6 ساله بین سال های 1394 الی 1399 می باشد که براساس روش نمونه گیری حذف سیستماتیک تعداد 144 شرکت و در مجموع 864 سال-شرکت به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها در گروه پژوهش های توصیفی-پس رویدادی قرار دارد که برای بررسی فرضیه ها از مدل های رگرسیونی چندمتغیره با استفاده از نرم افزار eviews8 و روش داده های پانلی (تابلویی)- اثرات ثابت بهره گرفته شد. نتایج به دست آمده در این پژوهش نشان می دهند که بین حساسیت جریانات نقدی سرمایه گذاری و کیفیت گزارشگری مالی شرکت ها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. هم چنین، نسبت نقدینگی دارای اثر تعدیلی مستقیمی بر رابطه بین بین حساسیت جریانات نقدی سرمایه گذاری و کیفیت گزارشگری مالی شرکت ها در دوره زمانی پژوهش بوده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها