• نقش رسانه های اجتماعی در مدیریت بحران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1402/04/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1402/08/08
    • تعداد بازدید: 91
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09033845167

    تحقیق حاضر با هدف نقش رسانه های اجتماعی در مدیریت بحران و اطلاع رسانی  از نوع کاربردی می باشد، روش بکار گرفته شده در این تحقیق توصیفی-پیمایشی می باشد. تعداد خبرگان حوزه رسانه بعنوان جامعه مورد مطالعه 260 نفر می باشد که به روشنمونه گیری تصادفی تعداد 152 نفر انتخاب گردید.

    برای جمع آوری داده های مربوط به مبانی نظری واستخراج عوامل و شاخص های اولیه از منابع کتابخانه ای و اینترنتی شامل کتب، مقالات و مطالعات موردیاستفاده شده است. جهت گردآوری اطلاعات و داده های مورد نیاز از پرسش نامه دارای روایی و پایایی استفاده شد و به منظور بررسی فرضیه های تحقیق نرم افزار تحلیل آماری spss مورد ارزیابی قرار گرفت.در این تحقیق به دو روش توصیفی و استنباطی به تحلیل داده های به دست آمده از محل پرسش نامه پرداخته می شود.

     پیش بینی بحران ها مهم است.  تعیین احتمال وقوع؛  انجام اقدامات پیشگیرانه، مطالعه، تجزیه و تحلیل و آگاهی از علل ریشه ای وقوع آنها.  تهیه فهرستی از ارتباطات و جایگزین ها؛  برنامه ریزی و بهره مندی از تجربیات کشورهای دیگر و پیش بینی حوادث مشابهی که ممکن است در جامعه ما رخ دهد.  نحوه برخورد با بحران‌ها و مقایسه امکانات موجود و استفاده از داستان‌های موفقیت در تهیه طرح‌ها و شناسایی و رسیدگی به حوزه‌های عدم تعادل و آسیب‌پذیری، علاوه بر مشارکت بخش خصوصی و گروه‌های جوانان است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها