• بررسی رابطه کیفیت حسابداری وریسک نقدشوندگی با پیش بینی بازده سهام با استفاده ازمدل فاماوفرنچ درشرکت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1402/04/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1402/08/24
    • تعداد بازدید: 50
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09033845167

    هدف از این پژوهش به بررسی رابطه کیفیت حسابداری و ریسک نقدشوندگی با پیش بینی بازدهی سهام با استفاده از مدل فاما و فرنچ در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته می شود. در این تحقیق متغیرهای کیفیت حسابداری، ریسک نقدشوندگی و پیش بینی بازدهی سهام به همراه متغیرهای کنترلی(رشد شرکت، حجم سرمایه، فروش، اندازه شرکت، اهرم مالی، ثبات سود و ارزش دفتری به ارزش بازاری حقوق صاحبان سهام) مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق با استفاده از روش حذف سیستماتیک، ابتدا جامعه آماری مشخص شده و سپس 144 شرکت انتخاب شد.

    دوره زمانی پژوهش از سال 1383 تا 1394 می باشد. تحلیل داده های پژوهش از طریق نرم افزار اکسل گردآوری و سپس با استفاده از نرم افزار  spss تحلیل های آماری انجام شد. در کل نتایج تحقیق حاکی است که هر چه کیفیت اطلاعات گزارش شده ی شرکت بالاتر باشد، بازدهی سهام شرکت ها قابل پیش بین تر و جهت تصمیم گیری سرمایه گذاران گویا تر خواهد بود و همچنین هرچه اطلاعات حسابداری با کیفیت تر و شفاف تر باشد، ریسک نقدشوندگی شرکتها نیز افزایش یافته و باعث بوجود آمدن مشکل برای سرمایه گذاران در نقد کردن سهام خود خواهد شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها