• بررسی اثرات سیتوتوکسیک، تمایز و ایجاد آپوپتوز عصاره گیاهی ویسکام آلبوم بر روی سلول های لوسمیک hl60 به تنهایی و در ترکیب با atra

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 589
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: لوسمی پرومیلوسیتیک حاد (acute promyelocytic leukemia=apl) یکی از انواع لوسمی های حاد با ترانسن لوکاسیون کروموزومی [t(15, 17)15.17] و تجمع پرومیلوسیت های نئوپلاستیک که در تبدیل شدن به سلول های بالغ ناتوانند، شناخته می شود. جهت درمان لوسمی ها از شیمی درمانی، داروهای تمایز دهنده و مواد ایجاد کننده آپوپتوزیس استفاده می شود. امروزه از عصاره های گیاهی جهت تحقیق و کاربرد کلینیکی در درمان سرطان ها استفاده می شود. در این مطالعه تاثیر عصاره گیاهی ویسکام آلبوم از نظر سیتوتوکسیسیتی، آپوپتوز و تمایز، بر روی سلول های لوسمیک hl60 به عنوان مدل لوسمی پرومیلوسیتی به تنهایی و در ترکیب با (all trans retinoic acid)atra استفاده شده است.

    روش بررسی: در این مطالعه تجربی در محیط آزمایشگاهی اثر سیتوتوکسیک عصاره گیاهی روی سلول های لوسمیک hl60 به وسیله (dimethyl thiazole diphenile tetrazolium)mtt بررسی شد و زنده بودن سلول با ستفاده از شمارش سلول و تریپان بلو مورد سنجش قرار گرفت. ایجاد تمایز روی رده سلولی در مجاورت با عصاره گیاهی توسط رنگ آمیزی گیمسا و (nitro blue tetra zolium)nbt و ارزیابی مارکرهای cd14 ,cd11b با استفاده از و فلوسیتومتری مورد سنجش قرار گرفت. همچنین بررسی آپوپتوز نیز با استفاده از (propidine iodide)pi ,annexin توسط فلوسیتومتری انجام گرفت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها