• ارزیابی درونی گروه های آموزشی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 501
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: اعتبارسنجی در آموزش عالی به منظور بهبود کیفیت آموزشی، با ارزیابی درونی گروه های آموزشی توسط اعضای هیأت علمی آغاز می گردد. هدف پژوهش حاضر، تعیین وضعیت آموزشی و پژوهشی گروه های آموزشی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1383-1382 از طریق ارزیابی درونی به عنوان اولین مرحله از فرایند اعتبارسنجی بود.

    روش ها: این مطالعه توصیفی در دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و از طریق بکارگیری مراحل اجرایی فرایند ارزیابی درونی انجام گرفت. گردآوری داده ها با دو پرسشنامه پایا و روا با مقیاس رتبه ای پنج درجه ای برای دانشجویان و اعضای هیأت علمی، و فرم مصاحبه مدیران گروه و چک لیست امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آماره های توصیفی استفاده گردیده است.

    نتایج: گروه مدیریت خدمات بهداشتی-درمانی در همه مؤلفه ها به جز مؤلفه دانشجویان نسبتاً مطلوب بود. گروه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی در مؤلفه های اهداف و رسالت و فرایند یاددهی- یادگیری، مطلوب و در دانشجویان نامطلوب و در بقیه نسبتاً مطلوب بود. گروه مدارک پزشکی در مؤلفه های رسالت و اهداف و فرایند یاددهی- یادگیری و ساختارسازمانی و مدیریت مطلوب، درپژوهش نامطلوب و بقیه نسبتاً مطلوب بود.

    نتیجه گیری: ساختار علمی و آکادمیک نقش اساسی در اعتلای کیفیت آموزشی داشته است. در مجموع، نقش مؤلفه دانشجویان در برنامه های گروه های مختلف کمتر مورد توجه قرار گرفته است. پیشنهاد می شود مسؤولین و مدیران گروه ها، ارتباط خود را بطور رسمی با دانشجویان بیشتر کنند و نقش آنان را در ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی مورد توجه قرار دهند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها