• بررسی تاثیر پماد اریترومایسین در پیشگیری از بروز کنژنکتیویت در نوزادان تحت فوتوتراپی و استفاده از چشم بند

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1388/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1388/01/01
    • تعداد بازدید: 589
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سابقه و هدف: افتالمیای نئوناتاروم نوعی کنژنکتیویت در شیرخواران کمتر از چهار هفته و شایعترین بیماری چشمی در نوزادان است. استفاده از پماد چشمی اریترومایسین در در پیشگیری از بروز این بیماری موثر بوده است. هدف از این مطالعه، بررسی تاثیر پماد اریترومایسین در پیشگیری از بروز کنژنکتیویت در نوزادان ایکتریک نیازمند فوتوتراپی و استفاده از چشم بند بود.

    روش بررسی: این کارآزمایی بالینی تصادفی شده، به مدت ده ماه بر روی 200 نوزاد ایکتریک متولدشده در بیمارستان جواهری که به دلیل فوتوتراپی نیاز به استفاده از چشم بند داشتند، انجام شد.

    یافته ها: ارتباط غیر معنی داری بین مصرف پماد اریترومایسین و بروز کنژنکتیویت وجود داشت. بین کنژنکتیویت نوزادی با جنس، وزن زمان تولد، سن بارداری و طول مدت فوتوتراپی ارتباطی وجود نداشت. اما بین فاصله زمان ترخیص نوزاد و سن نوزاد با بروز کنژنکتیویت ارتباط معنی داری مشاهده شد.

    نتیجه گیری: با توجه به عدم تفاوت معنی دار بین بروز کنژنکتیویت در گروه مورد و شاهد، استفاده از پماد اریترومایسین چشمی جهت پیشگیری از بروز کنژنکتیویت نوزادی در نوزادان تحت فوتوتراپی و استفاده از چشم بند توصیه نمی شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها