اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • روشی دفیتی در شناسایی پدیده های زیر سطحی زمین شناسی توسط آنالیز تصاویر fmi

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 999
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     یکی از روشهای برای بررسی مشخصات ساختاری و  ساختمانی لایه های زیر سطحی و تعیین بافت سنگ شناسی استفاده از آنالیز تصاویر است. این روش، یک تحقیق جدید و مدرن است که در دو دهه اخیر در شاخه های مختلف علوم زمین و معدن راه پیدا کرده و به سرعت در حال گسترش و توسعه می باشد.

    هزینه و تجهیزات خاص روشهای آزمایشگاهی و اطلاعات جزیی نگاره های چاه پیمایی در مور دپدیده های زمین شناسی ضرورت استفاده از روش آنالیز تصاویر را بیش از پیش نموده است. به کمک این روش می توان میکروساختارهای موجود را با دقت و سرعت بالا مطالعه کرد. مهمترین هدف، ارائه الگوریتمی مناسب برای شناسایی پدیده های زیر سطحی صفحه ای (تعیین شیب و آزیموت) از جمله  لایه بندی، لایه های رسانا مانند لایه های کانسارهای معدنی رسانا، لایه های استیلولیت و انواع شکستگی های مسدود، نیمه مسدود یا باز با استفاده از آنالیز تصاویر است که مهمترین نوآوری این تحقیق خواهد بود.

    در این مقاله از آنالیز تصاویر fmi برای شناسایی این پدیده ها که به صورت موج سینوسی ظاهر می شوند، استفاده شده است. توسط بررسی مشخصه های موج سینوسی می توان شیب و آزیموت را به دست آورده و با مقادیر تفسیر شده مقایسه نمود. نتایج بیانگر دقت بسیار بالای الگوریتم طراحی شده می باشد به طوری که متوسط درصد خطا کمتر از 5 درصد برآورد شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها