• تاثیر 8 هفته تمرینات trx بر تعادل و قدرت دور کننده های ران در بازیکنان فوتبال دارای ناهنجاری پای پارانتزی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 1515
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: ورزش تعلیق اندام (trx) نوعی از تمرینات مقاومتی است که در آن با استفاده از وزن بدن می توان تمرینات متنوعی را با ترکیب حرکات مختلف ایجاد کرد و انجام داد. از این رو مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر 8 هفته تمرینات trx بر تعادل و قدرت دور کننده های ران در بازیکنان فوتبال دارای ناهنجاری پای پارانتزی انجام شد.

     روش کار: در مطالعه نیمه تجربی حاضر، تعداد 30 نفر از بازیکنان فوتبال دارای پای پرانتزی تبریز که به صورت تصادفی در دو گروه کنترل (با میانگین سن 1.94±27.20 سال، قد 9.32±17.750 سانتی متر، وزن 5.43±74.5 کیلوگرم) و trx (با میانگین سن 3.27±29.58 سال، قد7.48±179.80 سانتی متر، وزن 6.12+76 کیلوگرم) به صورت هدفمند و در دسترس انتخاب شدند. به منظور ارزیابی میزان تعادل پویا از آزمون y و قدرت دور کننده های ران از دستگاه ایزوکنتیک سایبکس استفاده شد. گروه های تجربی برنامه تمرینی تی. آر- ایکس را به مدت 8 هفته (3جلسه در هفته) انجام دادند. هم چنین در پایان دوره پس آزمون به عمل آمد. داده های حاصله با استفاده از آزمون anova تعقیبی بونفرونی و آزمون t مستقل برای مقایسه تفاوت های بین گروهی سطح معنی داری 0.05 تجزیه و تحلیل شد.

    یافته ها: نتایج تحقیق حاضر نشان داد که تمرینات تی آر. ایکس باعث افزایش معنی داری قدرت دور کننده های ران در زاویه 45 و تعادل در هر سه جهت قدامی، خلفی داخلی، خلفی خارجی بازیکنان فوتبال دارای پای پرانتزی شده است.

    نتیجه گیری: با توجه به نتایج این پژوهش به مربیان ورزشی توصیه می شود تمرینات تی.آر. ایکس می تواند روش مناسبی برای بهبود تعادل و قدرت باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها