• ارتباط تحلیل رفتگی شغلی با شاخص های ویژگی های شغلی و رضایت نسبت به پرداخت های سازمانی معلمان تربیت بدنی شهر کرج

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 380
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف این تحقیق بررسی رابطه تحلیل رفتگی شغلی با ویژگی های شغلی و رضایت نسبت به پرداخت های سازمانی معلمان تربیت بدنی شهر کرج بود.

     روش کار: این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق  را کل معلمان تعربیت بدنی شهر کرج که 540 نفر بودند، تشکیل دادند. از بین آن ها تعداد 240 نفر به طور تصادفی انتخاب و از این تعداد 200 نفر به پرسشنامه ها پاسخ دادند. برای گردآوری داده های تحقیق از پرسشنامه های فرسودگی شلی مسلش، نسبت به پرداخت های سازمانی مقیمی (1390) و ویژگی های شغلی الهام خشنود (1390) استفاده شد. برای بررسی روابط بین متغیرها از ضریب همبستگی  پیرسون و برای هدف پیش بینی از رگرسیون چند متغیره (روش گام به گام) استفاده شد.

    یافته ها: مهم ترین یافته های این تحقیق، بین دیدگاه کارکنان مرد و زن در خصوص ویژگی های شغلی،  فسودگی شغلی و رضایت نسبت به پرداخت های سازمانی تفاوت وجود دارد و متغیرهای ویژگی های شغلی و فرسودگی شغلی، رضایت نسبت به پرداخت های سازمانی کل کارکنان را پیش بینی می کند.

    نتیجه گیری: نهایت نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که ارتباط زیادی بین رضایت نسبت به پرداخت های سازمانی و ویژگی های شغلی با تحلیل رفتگی شغلی وجود دارد. که با بالا بردن دو متغیر اول از فرسودگی شغلی می توان کاست.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها