• تاثیر دو روش تمرین مقاومتی با تراباند و تمرین در آب بر عوامل التهابی، درد و عملکرد زنان مبتلا به استئو آرتریت زانو

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 446
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر دو روش تمرین مقاومتی با تراباند (کش) و تمرین در آب بر عوامل التهابی، درد و عملکرد زنان مبتلا به استئوآرتریت زانو بود.

     روش کار: 30 زن مبتلا به استئوآرتریت 50 تا 60 ساله شهرستان اهواز به صورت تصادفی در سه گروه تمرین با تراباند، تمرین در آب و کنترل (هر گروه 10 نفر) قرار گرفتند. مداخلات به مدت 8 هفته انجام شد. در این مدت دو گروه تمرینی به تمرینات مختص به خود پرداختند و گروه کنترل هیچ گونه مداخله ای دریافت نکرد و تنها به فعالیت های طبیعی روزمره خود پرداختند. قبل و بعد از مداخله، اندازه گیی های درد و عملکرد حرکتی از آزمودنی ها بعمل آمد. هم چنین قبل و بعد از مداخله در ساعت 8 صبح و در وضعیت 12 ساعت ناشتایی از دو گروه خونگیری  انجام و برای هر نمونه سطوحcrp و tnf-α اندازه گیری شد.

    یافته ها: نتایج نشان داد که میزان درد و سطوح سرمی crp و tnf-α در دو گروه تمرینی به طور معنادار کاهش یافت و عملکرد حرکتی نیز در هر دو گروه بهبود یافت (0.05p<). با این حال تفاوت معناداری بین دو نوع تمرین مشاهده نشد (0.05(p>.

    نتیجه گیری: به نظر می رسد تمرینات مقاومتی با تراباند (کش) و تمرین در آب با کاهش عوامل التهابی منجر به بهبود علائم مرتبط با بیماری در بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها