• بررسی تاثیر حجم و نمای ساختمان مجتمع های ورزشی تفریحی بر جذب مخاطب جوان (با تکیه بر نمونه موردی مجموعه ورزشی شهید بهشتی مشهد)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/30
    • تعداد بازدید: 218
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی تاثیر حجم و نمای ساختمان مجتمع های ورزشی تفریحی بر جذب مخاطب جوان (با تکیه بر نمونه موردی مجموعه ورزشی شهید بهشتی مشهد)

    جوانان پیکره اصلی جامعه و نماد شادی و سرزندگی می باشند، لذا مسایل پیرامون جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است و هم چنین باید در نظر داشت که امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در سطح جهان مطرح شده است و گروه بسیاری به اشکال مختلف با آن سروکار دارند. ایجاد مجموعه های ورزشی تفریحی با دو عملکرد به عنوان فضای مطلوب جهت پرورش روحی و جسمی در آمایش شهرهای بزرگ دنیا مطرح گردیده است و هم چنین احداث چنین مجموعه هایی می تواند به عنوان یک فضای شهری در جهت نیل به مقاصد فرهنگی راهگشا باشد. یک جامعه رو به رشد برای پیشبرد اهداف خود به سمت یک جامعه ایده آل و آرمانی باید از تلف شدن اوقات ارزشمند با توان و استعدادهای بالقوه جوانان آن تا حد امکان جلوگیری نماید. که ایجاد مجموعه ورزشی و تفریحی با ارائه خدمات مفید و موثر می تواند افراد را جذب نموده و موجب سپری شدن اوقات فراغت آنان و استفاده بهینه از این مسئله باشد. باتوجه به تاثیرات عمیق ورزش در روابط اجتماعی و سیاسی جامعه، توجه به نوع معماری و چگونگی آرایش فضایی این اماکن می تواند در جلب توجه مخاطبین و انجام بهتر رسالت این گونه مجموعه ها موثر باشد و نهایتا این مسائل در مجموعه ورزشی شهید بهشتی شهر مشهد مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها