• پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموران بر اساس شادکامی، خودکارآمدی، و فراشناخت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/07/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/07/01
    • تعداد بازدید: 255
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموران بر اساس شادکامی، خودکارآمدی، و فراشناخت

    هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بر اساس شادکامی، خودکارآمدی، و فراشناخت بود. روش پژوهش توصیفی_همبستگی بود.

    موارد و روش ها:جامعه آماری کلیه دانَ آموزان متوسطه دوم شهر همدان در سال تحصیلی 97_1396 بو؛ تعداد افراد جامعه بر اساس گزارش اداره آموزش و پرورش شهر همدان 7652 نفر می باشد. از این تعداد 380 نفربه روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. در پژوهش حاضر از پرسشنامه اصلاح شده فراشناخت برای نوجوانان استفاده شد. همچنین برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از شاخص های آماری توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و همچنین روش های آماری استنباطی (همبستگی پیرسون ورگرسیون چندگانه) استفاده شد.

    یافته ها: یافته ها نشان داد که بین شادکامی، خودکارآمدی و فراشناخت با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان رابطه مثبت معناداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که شادکامی، خودکارآمدی و فراشناخت می توانند سهم معناداری از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را پیش بینی کنند؛

    نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت شادکامی، خودکارآمدی، و فراشناخت می توانند پیشرفت تحصیلی را در دانش آموزان پیش بینی کرده و از جمله عوامل موثر بر میزان پیشرفت تحصیلی و بهبود آن در دانش آموزان به شمار می آیند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها