• نقش منظر اکولوژیک در جهت ارتقای زیست پذیری محیط

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 259
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    نقش منظر اکولوژیک در جهت ارتقای زیست پذیری محیط 

    زیست پذیری و به تبع آن منظر شهری اکولوژیک مفاهیم و رویکردهایی هستند که در نهایت شهری به دور از انواع مشکلات زیست محیطی را برای شهروندان به ارمغان می آورد زیرا رشد شهرنشینی با مشکلات زیست محیطی، بحران آفرین و هشداری بر عدم کیفیت شهرها می باشد.

    در این میان مشکلات دیگر منظر شهری و زیست پذیری در شهرها به شدت افزایش یافته است و این موضوع مطرح است که طراحی شهرهای کوچک و بزرگ و دهکده ها بر اساس اصول اکولوژیکی می تواند کیفیت زندگی ساکنانش و هم چنین محیط را افزایش دهد و در عین حال حافظ اکوسیستم های طبیعی باشد، هدف اصلی تحقیق ارتقا زیست پذیری در محیط شهری با تاکید بر نقش منظر اکولوژیک می باشد، این مهم نیازمند مدیریت و برنامه ریزی دقیق و مشارکت شهروندان است چرا که توسعه اکوشهر زیست پذیر نیازمند درکی جامع از تعاملات پیچیده مابین عوامل مختلف فرهنگی، سیاسی، محیطی و .. مبتنی بر اصول بوم شناختی است.

    روش تحقیق این مقاله روش توصیفی تحلیلی می باشد، از – ویژگی های پژوهش توصیفی و تحلیلی این است که پژوهشگر دخالت در موقعیت، وضعیت و نقش متغیرهارا دارد ولی آن ها را دستکاری یا کنترل نمی کند و صرفا آن چه را وجود دارد مطالعه کرده، به توصیف و تشریح آن می پردازد. در این پژوهش به توصیف جزء به جزء و تفسیر شرایط و روابط موجود میان اکولوژی منظرو زیست پذیری پرداخته شده، در این روش به دنبال کشف مولفه های متغیر و تاثیر گذار در موقعیت میدانی، کشف روابط بین مولفه ها و ایجاد زمینه برای کار طراحی می باشیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها