• بازتاب نظریه پسامدرن در معماری معاصر ایران تاکید بر پساساختارگرایی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 236
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بازتاب نظریه پسامدرن در معماری معاصر ایران تاکید بر پساساختارگرایی

    سبک بی سبکی از موضوعات بحث برانگیز معماری معاصر ایران است. معماری معاصر کشور ما فاقد هیچ الگو و سبک خاصی است که بنا بر شرایط حاضر همان آش شله قلم کاری است که در حقیقت مبدا و مقصدش مشخص نیست. هر قسمت از شهر را که می بینیم فاقد هرگونه هویت و سبک خاصی است. حتی از هیچ نظریه خاصی پیروی نمی کند.

    آخرین نظریه ها و سبک هایی که در معماری به کشور ما رسیده نظریه و سبک پسامدرن است. این سبک خود شامل چندین زیرمجموعه می باشد. از نظریه هایی که پیرو پسا مدرن به کشور ما رسیده، پساساختارگرایی است که موضوع این پژوهش می باشد. این پژوهش به بررسی تاثیر پساساختارگرایی در معماری معاصر ایران پرداخته است. این مقاله سعی دارد تا با بررسی تطبیقی گرایش پساساختارگرایی در ایران و بررسی تحلیلی تاثیر آن در بناهای معروف، به یک سبک شناسی جدید از این جنبش معماری غربی در ایران معاصر نزدیک شود.

    اطلاعات این پژوهش براساس مطالعات کتابخانه ای و مشاهدات میدانی گردآوری شده و به روش تفصیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. هم چنین در این راستا به بررسی بناهای حاضر در کشور که به سبک پساساختارگرایی بوده اند پرداخته و در انتها نشان خواهد داد که این سبک مورد توجه معماران به نام قرار گرفته و تعداد محدودی ساختمان از این سبک ساخته شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها