• بررسی رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی با نقش میانجی کیفیت زندگی کاری کارکنان (مورد مطالعه:سازمان تامین اجتماعی استان کرمان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/01/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/01/15
    • تعداد بازدید: 289
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی با نقش میانجی کیفیت زندگی کاری کارکنان (مورد مطالعه:سازمان تامین اجتماعی استان کرمان(

    هدف این تحقیق بررسی رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی با نقش میانجی کیفیت زندگی کاری کارکنان در سازمان تامین اجتماعی استان کرمان بوده است. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه کارکنان سازمان یاد شده بالا که تعداد آن ها در سال1398 به 717 نفر بالغ گردیده است. از جامعه آماری مزبور بر اساس جدول کرجسی ومورگان ( 1970 )، نمونه ای به حجم 250 نفر تعیین گردیده است که به روش تصادفی طبقاتی و به شیوه سهمیه ای متناسب، سهم هر واحد ونیز کارکنان مربوطه مشخص شده است. ابزار گردآوری داده ها، سه پرسشنامه استاندارد بوده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از معادلات ساختاری ونرم افزار lisrel انجام گرفته است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که: بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی با نقش میانجی کیفیت زندگی کاری کارکنان رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. بین مدیریت دانش با نوآوری سازمانی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. بین مدیریت دانش و کیفیت زندگی کاری کارکنان رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. بین کیفیت زندگی کاری کارکنان و نوآوری سازمانی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. در خاتمه، به منظور بهبود مدیریت دانش و کیفیت زندگی کاری کارکنان و ارتقاء نوآوری سازمانی، پیشنهادهای سازنده ای به مسئولین مربوطه ارائه گردیده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم