• امکان ثبت اطلاعات در dna انسانها با استفاده از اصلاح ژنتیکی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ انتشار: 1395/06/01
    • تعداد بازدید: 2637
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0

    دانشمندان برای مدتی اطلاعات را در dna ثبت می کرده اند. اما در این روش اطلاعات باکتری ها و سایر اندام های ساده ثبت می شد. محققان mit یک قدم بزرگ و رو به جلو در این زمینه برداشته اند. محققان mit برای اولین بار از تکنیک های اصلاح ژن crispr به منظور ثبت اطلاعات در سلول dna  انسان استفاده کرده اند. ژنی که در مجاورت مولکول سلول ایمن شده در اثر تلقیح واکسن قرار می گیرد نوعی آنزیم ترشح می کند و محققان mit این مهارت را دارند که در حوزه مولکولی این ژن، جهش های آشکار بیشتری بوجود آورند . برای این منظور اطلاعات از این ژن ها استخراج و سپس از اطلاعات بدست آمده استفاده گردد. به عنوان مثال به شما خواهند گفت که التهابی وجود دارد یا نه؟



    به وجود آوردن این جهش محدود به یک  ژن خاص نمی باشد. محققان mit دریافتند که آنها می توانند در پاسخ به شرایط خاصی مانند وجود یک داروی مشخص، رشته های مختلفی از rna تولید کنند.

    از آنجایی که تاریخچه پزشکی شما، روی ژن های شما نوشته نمی شود  احتمالا به این زودی به روشی برای استفاده درانسانها دسترسی نخواهیم داشت. هر چند که این روش به مطالعات کمک فراوانی می کند. دانشمندان در مورد رشد حیوانات از جنینی تا بزرگسالی توانسته اند اطلاعات بهتری بدست آورند و پیرو آن متوجه پیشرفت یک سرطان و یا یک عفونت گردیده اند. تفکر در این باره بیشتر از هر چیز دیگری به پیشرفت آنها در کشف حقایق کمک می کند.

سوال خود را در مورد این مطلب مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها