• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ انتشار: 1395/06/15
    • تعداد بازدید: 2293
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0

    هوش مصنوعی فقط برای حل چالشهای بزرگ استفاده نمی شود بلکه می تواند در حل مشکلات مختلف روزانه کارگشا باشد، مانند بهینه سازی روش کشت خیار؟


     


    آقای makoto koike با استفاده از کتابخانه های ماشین یادگیری گوگل (tensorflow machine learning  ) روش جدیدی را برای دسته بندی خیارها ابداع کرده است. او این روش جدید را برای کمک به پدر و مادر خود ابداع نموده است. او با استفاده از یک دوربین مجهز شده به کیت rasberry pi 3 از سبزیجات عکسبرداری نموده و سپس اطلاعات جمع آوری شده را به شبکه عصبی tensorflow ارسال می کند و سپس tensorflow نوع سبزیجات را که در اینجا خیار می باشد را تشخیص می دهد. بعد از آن عکس های گرفته شده به یک سرور بزرگتر لینوکسی برای دسته بندی خیار ها از قبیل رنگ، اندازه و شکل ارسال می گردد. البته برای دسته بندی صحیح تر از یک چیپست arduino micro نیز استفاده شده است.


     


    کوکیو تخمین می زند برای پایش مناسب اطلاعات توسط هوش مصنوعی و یادگیری آن حدود 3 تا 4 روز زمان می برد. البته 7000 تصویری که کوکیو استفاده کرده است،کیفیت پایین ( رزولوشن پایین ) 80*80 می باشد  و زمان 3 تا 4 روزه  نیز برای پایش تصاویر با این کیفیت می باشد.

    تکنولوژی پیشرفت می کند و به جایی می رسد که رباتهای کشاورز در آینده به سیستمهای نوینی مجهز می شوند و بسیاری از کارهای این دنیا را که امروزه انسانها انجام می دهند، آنها به دست می گیرند.



    منبع: + و + و +

سوال خود را در مورد این مطلب مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها