• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ انتشار: 1395/06/25
    • تعداد بازدید: 4197
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0

    در سال 1845، آقای جان فرانکلین، تدارک اعزام دو کشتی و کشف قطب شمال را دید که هر 2 کشتی با نام های hms terror و hms erebus ناپدید شدند. هم اکنون بعد از گذشت 168 سال از ناپدید شدن آنها، کشتی hms terror کشف شده است.کشتی دیگر به نام hms erebus در سال 2014 کشف گردیده است. اعزام  این دو کشتی به شمال، به منظور نقشه برداری از آخرین مناطق ناشناخته قطب شمال بوده است. این جستجوی دریایی می توانست اقیانوس اطلس و آرام را به هم متصل کند که این موضوع به بازرگانان انگلیسی در ذخیره کردن زمان و انرژی کمک می کرد. زیرا دیگر مجبور نبودند اطراف آفریقا و آمریکای جنوبی را دریانوردی کنند. برای مدت طولانی، تاریخدانان گمان می کردند کشتیها در سپتامبر 1846 بین یخها به دام افتاده و سپس خدمه کشتیها تلاش کردند پیاده راهی برای بازگشت به شهرهای خود بیابند که تلاش آنها در بین یخ های قطب شمال به شکست انجامیده است.


    کشف کشتی انگلیسی بعد از 168 سال

    در سال 2014، کشتی hms erebus در grampton & wilmot در سواحل nunavut کشف شد و در اوایل همین ماه در سال جاری، محققان موسسه تحقیقاتی قطب شمال، کشتی دوم را پیدا کردند. محل کشف کشتی hms terror در terror boy جزیره william می باشد. هر دو کشتی در حدود 60 مایلی محلی که تاریخ دانان فرض می کردند در یخها گیر افتاده اند و غرق شدند، پیدا شده اند.

    کشتی hms terror در 24 متری عمق آب با (سه دکل شکسته اما همچنان پابرجا، تقریبا دریچه ها و روزنه های بسته و همه چیز مرتب در کنار هم چیده شده)، پیدا شده است.

    پیدا شدن کشتی در محل کنونی آن و تغییرات جوی و شرایط حمل، قسمتی از داستان ناپدید شدن آن را از بین برده است.


    کشف کشتی انگلیسی بعد از 168 سال

    jim balsillie کسی که در بنیانگذاری موسسه تحقیقاتی قطب شمال کمک کرده است اظهار می کند: (از این قضیه که درها و پنجره های کشتی hms terror توسط باقیمانده خدمه اش بسته شده و آنها به سمت کشتی hms erebus رفته و به سمت جنوب دریانوردی کرده اند مطمئن شده است. جایی در جنوب که پایان تراژدی سرنوشت آنها شکل گرفته است.)


    منبع: + و +

سوال خود را در مورد این مطلب مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها