• بررسی رابطه بین تعامل فروشندگان با برند آنلاین و جوایز برند با وفاداری فروشنده به برند با توجه به نقش میانجی اشتیاق به برند (مطالعه موردی: برند هواپیمایی ماهان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/08/01
    • تعداد بازدید: 496
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس ژورنال: 09361578210

    بررسی رابطه بین تعامل فروشندگان با برند آنلاین و جوایز برند با وفاداری فروشنده به برند با توجه به نقش میانجی اشتیاق به برند (مطالعه موردی: برند هواپیمایی ماهان)

    پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین تعامل فروشندگان با برند آنلاین و جوایز برند با وفاداری فروشنده  به برند با توجه به نقش میانجی اشتیاق به برند (مطالعه موردی: برند هواپیمایی ماهان) انجام شده است. نمونه  آماری این پژوهش شامل 132 نفر فروشندگان دفاتر هواپیمایی فروش بلیط شرکت ماهان در شهر مشهد بود. محقق با مشورت با مشاور آمار شیوه نمونه گیری تصادفی ساده را انتخاب و برای تعداد نمونه لازم از جدول حجم نمونه مورگان استفاده کرد. در این تحقیق محقق از پرسشنامه تعامل فروشندگان با برند آنلاین و جوایز برند و وفاداری فروشنده  به برند با توجه به نقش میانجی اشتیاق به برند کاتو و همکاران (2019) استفاده نمود. برای تعیین روایی از روایی سازه استفاده شد. یافته ها آزمون تحلیل سازه شامل تحلیل عامل اکتشافی و تاویدی نشان داد مقدار آماره (kmo) در مورد پرسشنامه تحقیق معادل 0.869 و مقدار آماره بارتلت برابر 3134.9  و سطح معنی داری مرتبط برابر 0.0001 است که نشان می‌دهد تعداد نمونه گرفته شده بر اساس جدول حجم نمونه برای انجام تحلیل عاملی اکتشافی مناسب است.

    همچنین این 7 عامل حدود 71 درصد واریانس مربوط به پرسشنامه را تبیین می‌کند. اعتبار درونی پرسشنامه با استفاده از ضریب اعتماد آلفای کرونباخ برای پرسشنامه تحقیق معادل 0.94 به دست آمد. بر اساس یافته ها فرضیه های تحقیق مشخص شد که، بین تعامل فروشندگان با برند آنلاین و جوایز برند بر وفاداری فروشنده به برند از طریق  اشتیاق به برند رابطه وجود دارد. از لحاظ تئوریکی، یافته های ما بیشتر به پویایی مبتنی بر جامعه مجازی تعامل با نام تجاری مصرف کننده، با تمرکز بر نقش شناسایی و پاداش جامعه می پردازد. نقش فروشندگان در هنگام خرید بسیار موثر است، او می تواند با عشق و علاقه اقدام به معرفی خدمتی که از نظر خودش برتر است نماید و  مشتری را در خرید محصول راغب نمایند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین ژورنال ها