• بررسی تطبیقی «انقلاب و آینده ی انقلاب اسلامی( گام دوم)» از منظر رهبر انقلاب و شهیدمطهری با تأکید بر مدیریت منابع انسانی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/08/01
    • تعداد بازدید: 570
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس ژورنال: 09216189337

    بررسی تطبیقی «انقلاب و آینده ی انقلاب اسلامی( گام دوم)» از منظر رهبر انقلاب و شهیدمطهری با تأکید بر مدیریت منابع انسانی

    مدیریت منابع انسانی از ضروریات مدیریت کلان اجتماعی جهت تحقق استقلال فکری، استقلال اقتصادی و استقلال فرهنگی است. مدیریت منابع انسانی، فتح الفتوحی است که همه در آرزوی تحقق صحیح آن، نظریه پردازی می نمایند. انقلاب اسلامی ایران به دلیل انسان شناسی دینی ویژه ای که برخوردار است طبیعی است که نظریه ای خاص برای مدیریت منابع انسانی در جهان داشته باشد. این انسان شناسی ریشه در فطرت دارد و لذا جهان شمولی و گستره ی گسترده ی آن اقتضاء می کند که نظریه ی جهان شمول ارائه نماید و از این خاستگاه با همه ی جهان وارد تعاملات فکری و روحی و تأثیر و تأثر منطقی و منصفانه شود.

    از منظر رهبر انقلاب و استاد ایشان شهیدمطهری، نظریه ی تشکیلات ولایی و مردم سالاری دینی، بیانگر شیوه ای نوین و منحصر به فرد و جهان شمول برای مدیریت سرمایه ی انسانی است. شهیدمطهری در کتاب آینده ی انقلاب اسلامی با محوریت مدیریت منابع انسانی، به تبیین این نظریه می پردازند و تنها راه رسیدن به استقلال فکری را مدیریت منابع انسانی به شیوه ای که به وحدت شخصیت بیانجامد می دانند. و تنها راه رسیدن به این وحدت شخصیت را حضور در تشکیلات ولایی به معنای ارتباط منظم و پیوند مستحکم با امام جامعه در همه ی ابعاد زندگی می دانند. این نگارش بر اساس روش توصیفی تحلیلی سامان یافته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها