• رضایت مندی بیماران از عملکرد تیم بهداشتی- درمانی در زمینه رعایت مفاد منشور حقوق بیمار

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1378/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1378/01/01
    • تعداد بازدید: 775
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    اهداف: رعایت نکردن حقوق بیماران و عدم رضایت ایشان از خدمات ارایه شده، باعث کندی بهبود، افزایش روزهای بستری، تحریک پذیری و افزایش هزینه درمان بیمار می شود. این مطالعه با هدف تعیین رضایت مندی بیماران از عملکرد تیم بهداشتی- درمانی در زمینه اجرای مفاد منشور حقوق بیماران انجام شد.

    روش ها: این تحقیق، یک مطالعه توصیفی- تحلیلی است که روی 384 بیمار بستری در بیمارستان های آجا در شهر تهران در سال 1387 انجام شد. نمونه گیری به روش سهیمه ای انجام شد و اطلاعات از طریق مصاحبه و پرکردن پرسش نامه پژوهشگر- ساخته به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات، از نرم افزار spss 15 استفاده شد.

    یافته ها: 8% بیماران از عملکرد پزشکان و 17.2% از عملکرد پرستاران ناراضی بودند. 62.5% بیماران از عملکرد کادر درمانی در شیفت صبح رضایت داشتند. با افزایش تعداد روزهای بستری در بخش، میزان رضایت مندی از عملکرد پزشکان 19% و میزان رضایت مندی از عملکرد پرستاران 50% کاهش یافته و بیماران دارای زیر دیپلم و نیز بیماران بستری در بخش قلب باز، رضایت مندی بیشتری از عملکرد کادر درمانی داشتند.

    نتیجه گیری: رضایت مندی بیماران از عملکرد تیم درمانی در زمینه اجرای مفاد منشور حقوق بیماران در مراکز درمانی آجا با عوامل تعداد روزهای بستری بیماران، نوع بخش، تیم درمانی (پزشک و پرستار) و تحصیلات بیماران در ارتباط است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها