• وسیله کشنده کال استخوانی برای طویل کردن استخوان های کوتاه دست و پا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 1093
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: این مطالعه بمنظور بررسی نتایج طویل کردن استخوان با روش کشش کال استخوانی در انگشتان بعلت تروما آمپوته شده و یا استخوان های فالانکس و متاتارس و متاکارپ که بطور مادرزادی کوتاه هستند انجام شده است. در این مطالعه طراحی جدیدی از دستگاه الیزارف برای کشش کال استخوانی مورد استفاده قرار گرفت.

    روش بررسی: 46 بیمار (20 زن و 26 مرد) با کوتاهی استخوان در دست و یا پا، تحت درمان با این روش قرار گرفتند. (میانگین سنی 17 سال از 4 تا 23 سال)، 67% از بیماران ما بعلت آمپوتاسیون تروماتیک دچار کوتاهی استخوان بودند. مدت پیگیری بیماران 56 ماه بود.

    یافته ها: میانگین طول استخوان های فالانکس، متاکارپ یا متاتارس قبل از عمل 31 میلی متر (از 35-30 میلی متر) و میانگین طول طویل شده 16 میلی متر (از 15 تا 27 میلی متر) بود، یعنی بیش از 50% افزایش طول ایجاد شد. میانگین مقیاس التیام 5.53 healing index ratio روز بر میلی متر بود. پس از طریل شدن نیازی به پیوند استخوان نبود. عوارض مشاهده شده در این مطالعه شامل عفونت مجرای پین 2.5% و اسکارهیپرتروفیک در قسمت پشتی پا 8.5% و خشکی قابل برگشت در مفاصل 9.5% بود. عوارض عصبی 1% و درد استخوانی 12% بود.

    نتیجه گیری: کشش کال استخوانی روش موثر و قابل اعتمادی برای طویل کردن استخوان های فالانکس، متاکارپ و یا متاتارس کوتاه است. در این روش همچنین نیازی به بازسازی پریوست بافت استخوانی نیست. دستگاه کشنده قابل اعتماد بوده و برای کشش کال استخوانی callotasis بسیار موثر است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها