• بررسی قدرت تست پروکلسی تونین در تشخیص عفونت های باکتریال کودکان تب دار نوتروپنیک مبتلا به بدخیمی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1388/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1388/01/01
    • تعداد بازدید: 616
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سابقه و هدف: با توجه به شیوع بالای تب و نوت روپنی در کودکان مبتلا به بدخیمی و اهمیت تشخیص سریع عفونت باکتریال و با توجه به وجود گز ارشاتی مبنی بر ارزش تست پروکلسی تونین در تشخیص عفونت باکتریال، این تحقیق به منظور تعیین ارزش میزان پروکلسی تونین سرم در مقایسه با کشت در تشخیص عفونت های باکتریال در کودکان مبتلا به بدخیمی دچار تب انجام گرفت.

    مواد و روش ها: از کلیه افراد مورد مطالعه، کشت خون و ترشحات انجام و همزمان میزان سطح سرمی پروکلسی تونین اندازه گیری شد. کودکانی که کشت مثبت داشتند و یا میزان سرمی پروکلسی تونین آنها بیشتر از 0.5 نانوگرم در میلی لیتر بود، به عنوان عفونت باکتریال تلقی شدند.

    یافته ها: تحقیق روی 29 پسر و 22 دختر با میانگین سنی 3.5±6.0 سال انجام شد. شایعترین بدخیمی در این گروه از بیماران، all با میزان 47% بود. میزان حس اسیت و اختصاصی بودن تست پروکلسی تونین به ترتیب 90% و 80.4% بود. ارزش پیش بینی مثبت 50% (ppv) و ارزش پیش بینی منفی 97.4% (npv) بود.

    نتیجه گیری: به نظر می رسد npv این تست در تشخیص عفونت های باکتریال قابل توجه و قابل اتکا است. با توجه به قیمت ارزان این تست، بکارگیری آن همراه با سایر روش های تشخیصی توصیه می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها