• علل انجام، عوارض و نتایج عمل ترابکولکتومی در بیماران مبتلا به گلوکوم زاویه باز اولیه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/06/17
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/06/17
    • تعداد بازدید: 792
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    اهداف: گلوکوم زاویه باز اولیه، شایع ترین نوع گلوکوم است که باعث کاهش دوطرفه و پیش رونده بینایی می شود. با توجه به اینکه ترابکولکتومی بیشترین عمل فیلترینگ در بیماران گلوکومی و استانداردی طلایی است، این مطالعه به منظور بررسی علل انجام، عوارض و نتایج پس از عمل ترابکولکتومی انجام شد.

    مواد و روش ها: این مطالعه مداخل های در 100 بیمار (156 چشم) داوطلب مبتلا به گلوکوم زاویه باز اولیه از فروردین 1382 تا اسفند 1385 در کلینیک های چشم پزشکی بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی یزد انجام شد. نمونه گیری به صورت ترتیبی بود و بیماران بین 3 تا 38 ماه پیگیری شدند. داده ها با استفاده از آزمون آماری t زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

    یافته ها: شایعترین عامل انجام عمل ترابکولکتومی (29.4%)، عدم پاسخ به درمان طبی بود. در پیگیری متوسط 14.3% ماهه، در حدود 91% از موارد عمل ترابکولکتومی به طور کامل یا نسبی موفقیت آمیز بود. میانگین فشار از 29.7 به 15.6 میلی متر جیوه کاهش یافت 10.2% .(p=0.0001) بیماران دچار عوارض حین عمل، 51.3% دچار عوارض زودرس و 39.8% دچار عوارض دیررس بعد از عمل شدند.

    نتیجه گیری: ترابکولکتومی در کنترل فشار چشم، بهبود و حفظ بینایی بیماران گلوکومی که به درمان دارویی جواب نمی دهند یا با درمان دارویی دچار کاهش دید، افزایش کاپ و کاهش میدان بینایی می شوند یا به هر دلیلی، به ادامه درمان دارویی رضایت ندارند مفید است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها