• بررسی تأثیر مصرف سیر بر ریشه کنی عفونت هلیکوباکترپیلوری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1384/04/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1384/04/01
    • تعداد بازدید: 477
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: درمان های موجود در ریشه کنی باکتری هلیکوباکترپیلوری، درمان سه تایی است که دارای یک سری عوارض جانبی می باشد و دیگری درمان چهارتایی است. در این روش ها، هلیکوباکترپیلوری به راحتی در مقابل آنتی بیوتیک های مصرفی مقاوم می شود .این مطالعه با هدف تعیین اثرات مصرف سیر بر روی عفونت هلیکوباکترپیلوری انجام شد.

    روش بررسی: این مطالعه، به صورت یک کارآزمایی بالینی تصادفی شاهد دار به مدت هشت هفته بر روی بیماران سرپایی مبتلا به عفونت هلیکوباکتر پیلوری انجام شد .گروه مورد روزانه 4 گرم پودر سیر و گروه شاهد روزانه دو کپسول دارونما مصرف کردند .در ابتدا و انتهای مطالعه، تست اوره ی تنفسی و آندوسکوپی فوقانی و خون گیری از بیماران جهت اندازه گیری شاخص های التهابی انجام شد.

    نتایج: در ابتدای مطالعه، تست اوره ی تنفسی برای تمام بیماران شرکت کننده مثبت بود .در پایان این مطالعه، نتیجه حاصل ازتست اوره تنفسی در87% بیماران گروه مورد و 73% بیماران گروه شاهد منفی گزارش شد که نشان دهنده ی میزان بیشتر ریشه کنی عفونت در گروه مصرف کننده پودر سیر بود.

    نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاکی از آن است که توصیه به مصرف پودر سیر می تواند در کنار تجویز آنتی بیوتیک به کاهش عفونت و ریشه کنی بیشتر این باکتری کمک کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها