• اثربخشی روان درمانی بر روابط جنسی بیماران مبتلا به ضایعه نخاعی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1396/11/21
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1396/11/21
    • تعداد بازدید: 566
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: بیماران دارای ضایعه نخاعی با مشکلات فراوانی روبرو هستند که یکی از مشکلات رایجی که با آن ها روبرو هستند مشکلات جنسی می باشد. از آن جا مسائل جنسی و رضایت از روابط جنسی در زوجین اهمیت فراوان دارد در نتیجه درمان اهمیت تشخیص اختلالات جنسی و درمان آن ها در این بیماران برکسی پوشیده نیست. هدف این مطالعه جمع آوری اطلاعات کامل و بررسی تاثیر درمان تلفیقی بر تعاملات جنسی بیماران دارای ضایعه نخاعی می باشد.

    روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع مروری می باشد که با استفاده از پژوهش ها و تحلیل های قبلی جمع آوری شده است. در این مطالعه به جمع آوری کتب و مقالات مختلف داخلی و خارجی از سایت های science direct، magiran، sid، scholar google و pumped پرداخته ایم. کلید واژگان فارسی و انگلیسی جستجو شد.

    یافته ها: در این بررسی به جمع آوری 30 مقاله و کتب پرداخته ایم و سعی کردیم موضوع اصلی پوشش داده شود و تعداد زیادی پژوهش با موضوع مورد مطالعه همخوانی داشتند که نتایج همه آن ها هر کدام با زبانی ساده و روان ارائه گردید.

    نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان می دهید کیه در میان بیماران دارای ضایعه نخاعی، مشکلات جنسی شایع می باشد و باید مورد تشخیص و درمان قرار گیرد و هم چنین نتایج پژوهش نشان می دهد که درمان تلفیقی درمان مناسب برای حل مشکلات جنسی در بیماران دارای ضایعه نخاعی بوده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها