• بررسی تاثیر ماساژ و حرکات اصلاحی بر کمردرد

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 357
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: کمردرد یکی از شایع ترین معضلات جوامع مختلف امروزی به ویژه در کشورهای صنعتی می باشد. این عارضه به شیوع 65 تا 80 درصد، به عنوان دومین علت مرخصی های استعلاجی طولانی مدت در دنیا به حساب می آید و میلیون ها دلار، هزینه های درمانی به همراه دارد.

     روش کار: این مطالعه بر روی مقالات اصیلی که در زمینه ماساژ و حرکات اصلاحی در فاصله سال های 1387 تا 1397 منتشر شده، انجام گرفته است. با مراجعه به تمام بانک های اطلاعاتی کلیه مقالات در زمینه ی تاثیر ماساژ درمانی و حرکات اصلاحی بر ر وی کمر درد که در بین نویسندگان مختلف در فاصله زمانی مذکور منتشر گردیده بودند، مورد بررسی قرار گرفته است.

     یافته ها: از میان مقالات مرتبط، 20 مقاله انتخاب شده است که بر اساس نوع مداخلات در سه گروه تقسیم بندی شده است، گروه اول شامل مقالاتی است که تاثیر حرکات اصلاحی بر روی کمردرد را بررسی کرده است. گروه دوم شامل مقالاتی است که تاثیر ماساژ بر روی کمردرد را بررسی کرده است. گروه سوم به بررسی تاثیر همزمان ماساژ و حرکات اصلاحی بر روی کمردرد پرداخته است. تمام نتایج نشان دادند که ماساژ و حرکات اصلاحی باعث کاهش معنی داری در شدت درد و هم چنین افزایش استقامت عضلات کمری در بیماران مبتلا به کمردرد می شود (سطح معنی داری 0.05 p<).

    نتیجه گیری: این مطالعه مروری، نشان می دهد که ماساژ در کاهش و درمان سریع تر درد کمری و به عنوان مکمل حرکات اصلاحی در بهبود وضعیت ستون فقرات تاثیر بسزایی دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم