• کاربرد نمودارهای کنترلی در پایش تخصصی کارخانه های فرآوری مطالعه موردی: پایش تولید در شرکت سنگ آهن گهر زمین (سیرجان، ایران)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/02/17
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/02/17
    • تعداد بازدید: 232
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله کاربرد نمودارهای کنترلی در پایش تخصصی کارخانه های فرآوری مطالعه موردی: پایش تولید در شرکت سنگ آهن گهر زمین (سیرجان، ایران)

    بدون تردید، هر واحد فرآوری با گذشت زمان و به دلایل متعدد، کارایی لازم را از دست می دهد و باید ضمن عیبیابی، بهینه سازی شود. هم چنین، تغییرات اعمال شده در خط تولید به هر دلیلی سبب می شود تا کارایی مورد نظر از واحدهای مختلف تغییر کند؛ در نتیجه، برای رسیدن به عملکرد مطلوب، اصلاح خطوط فرآوری الزامی خواهد بود. اما، اولین گام به منظور کنترل فرایند، بررسی شرایط کنونی و هم چنین، کسب اطلاع از تاریخچه تغییرات فرایند طی یک دوره زمانی مشخص و در قالب یک برنامه پایش منظم به همراه ثبت دقیق و مستندسازی علمی و تخصصی داده های جمع آوری شده است. برای این منظور، روش های مختلفی ارائه شده است که از میان آن ها روش نمودار کنترلی بیش از بقیه مورد استقبال صنایع قرار گرفته است. در این مقاله، کاربرد موفق نمودارهای کنترلی جهت پایش تولید سالانه شرکت سنگ آهن گهر زمین (سیرجان) ارائه شده است. نتایج پایش علمی فرایند تولید از تأمین خوراک خام از معدن تا تولید کنسانتره نهایی توسط واحد فرآوری، اطلاعات بسیار مفیدی درباره نوسانات روزانه، ماهیانه و سالانه، علل احتمالی آن ها و ارتباط تغییرات هر واحد با سایر واحدها ارائه نمود. به منظور درک بهتر نقش پایش علمی در برنامه ریزی تولید، نتایج عددی خط 1 شرکت مذکور به همراه نمودارهای مربوطه تحلیل و برنامه کلی تولید ارائه گردیده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها